Nauka programowania w szkołach. Czas na upgrade?

Twórca: Filiciak M. i inni (Centrum Cyfrowe)
Rok: 2013
Kraj: Polska

Pobierz raport

Raport przygotowany przez Mirosława Filiciaka, Kamila Sijko i Alka Tarkowskiego, wydany przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska. Prezentuje wyniki badań poświęconych nauce programowania w polskich szkołach. Wyniki zebrane są w pięciu częściach. W pierwszej prezentuje się wyniki badania sondażowego, dotyczącego badań poglądów na znaczenie nauki programowania. Część druga prezentuje uzasadnienie teoretyczne, na ile umiejętności programistyczne są istotne w świecie zdominowanym przez nowe technologie. Część trzecia poświęcona jest rynkowi pracy i kadrom wyposażonym w odpowiednie kompetencje informatyczne. Część piąta prezentuje dobre praktyki związane z edukacją programistyczną. Przedstawione jest nie tylko pozytywne podejście Polaków do ewentualnych korzyści wynikających z uczenia programowania, ale także scharakteryzowane są inicjatywy, które na polu edukacji programistycznej osiągnęły sukces.

Raport jest jedną z pierwszych obszernych publikacji poruszających temat edukacji programistycznej. Autorzy zwracają uwagę, że w kontekście przemian związanych z korzystaniem z nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, uczenie (się) programowania może być konieczne i jest to jedno z wielu wyzwań, jakie mogłaby podjąć m.in. polska szkoła. Rozważają, jak sprawić, by jednocześnie prowadzić masową naukę programowania i rozbudzać zainteresowania osób, które chciałyby budować swoje kompetencje w tym zakresie na wyższym poziomie.

Wróć do listy katalogów i raportów