Going the Distance Online Education in the United States
Twórca: Babson Survey Research Group
Rok: 2011
Kraj: USA
Raport został opracowany przez Kaplan University, The Sloan Consortium, Inside Higher Ed, Pearson, The William and Flora Hewlett Foundation i sfinansowany z grantu The Alfred P. Sloan Foundation.
Problematyka poruszana w raporcie skupia się na analizie wykorzystania e-learningu przez instytucje zajmujące się edukacją na poziomie wyższym (colleges) w USA. Badania przedstawione w raporcie wpisują się w serię badań prowadzonych rokrocznie od 2002 roku. W prezentowanej edycji badania objęły 2500 instytucji edukacyjnych, zarówno działających komercyjnie jaki i non-profit. Badaniom poddana została kadra kierownicza oraz nauczyciele i studenci.
Raport porusza takie problemy jak: rola e-learningu w strategii rozwojowej danej jednostki edukacyjnej, odsetek studentów uczących się online, opinie nauczycieli na temat edukacji online w porównaniu do edukacji bezpośredniej, świadomość i wykorzystanie otwartych zasobów edukacyjnych.
Badania pokazują, że z roku na rok wzrasta liczba studentów, którzy zrealizowali przynajmniej jeden kurs w formie e-learningowej; w 2010 roku było to 6,1 mln studentów, a w 2002 zaledwie 1,6 mln. Kierownicy, szczególnie komercyjnych instytucji edukacyjnych, uważają, że e-learning jest kluczowy dla strategii rozwoju ich placówki. Raport prezentuje również interesujące wyniki dotyczące opinii nauczycieli na temat edukacji on-line. Ponad ⅔ z nich uważa, że edukacja w tej formie daje takie same lub lepsze efekty co edukacja bezpośrednia. Badania dotyczące otwartych zasobów i ich wykorzystania pokazują z kolei, że większość nauczycieli dostrzega ich rolę i znaczenie w procesie edukacyjnym (57% badanych). Problemem jednak pozostaje mała świadomość dotycząca istnienia, dostępu i możliwości wykorzystania tego typu zasobów (13,3% badanych w ogóle nie wie czym są otwarte zasoby, a 30 % przyznaje się do małej wiedzy na ten temat).